Limas Bakery Café

Merkstrategie & positionering
Merkidentiteit
Branding
Print & Packaging
Online Design

Van idee naar beleving: wat begon als een idee voor een ontmoetingsplek met koffie en taart, groeide uit tot een volledig uitgewerkt totaalconcept.

Voor Limas heb ik de complete merkidentiteit ontwikkeld, van strategie tot visuele uitwerking.

Het resultaat is een merk waar beleving, smaak en design samenkomen. Een herkenbare identiteit met een warme uitstraling en een consistente merkervaring, zowel online als offline.

Van missie tot menukaart: Limas is een merk dat voelt als thuiskomen en in elk detail klopt.

Met een herkenbare stijl en consistente beleving is Limas aan het groeien tot een merk dat klanten blijft aantrekken en terugbrengen.

Limas staat inmiddels bekend als de hotspot in Diemen voor hun matcha’s, koffie, sandwiches, açai bowls en sweets.

De nieuwe identiteit zorgt voor:

  • Herkenbaarheid & aantrekkingskracht → klanten weten meteen wat Limas uitstraalt en waar het voor staat.

  • Meer herhaalbezoek → de packaging en stempelkaarten maken de ervaring tastbaar en zorgen voor loyaliteit.

  • Sterke lokale community → Limas voelt als een vertrouwde plek waar buurtbewoners, professionals en gezinnen graag terugkomen.

  • Groei & onderscheid → Limas positioneert zich niet alleen als bakery café, maar ook als merk met een eigen verhaal en unieke beleving.

“Je stelt goede, kritische vragen, kan oprecht goed luisteren en neemt waar nodig onduidelijkheden weg. Want als we terugkijken naar de brand strategy dan kunnen we alleen maar zeggen dat je dit zo goed hebt gedaan”

MELISSA

The Brand

“Vanaf het eerste telefoongesprek wist ik dat we de juiste persoon hadden gevonden die ons kan helpen met de branding van ons bedrijf en dat kwam meteen al terug in de strategiesessie. We vonden dit zo interessant en waardevol om te doen. Het is oprecht zo fijn om met je samen te werken en we zijn gelukkig nog niet klaar!”

MELISSA

Before

  • Alleen een idee: een zaak starten

  • Er was een naam: Limas

  • Nog geen logo of visuele identiteit

  • Geen kleurenpalet of typografie

  • Geen merkstrategie of positionering

  • Geen brand story of merkwaarden

  • Geen materialen (menu’s, verpakkingen, socials)

  • Kortom: een blanco canvas

After

  • Een sterke merkstrategie en positionering in de markt

  • Een koppeling aan de naam: Limas Bakery Café

  • Een compleet logo & visuele identiteit (kleur, typografie, stijlgids)

  • Een brand story en archetypen die hun energie en visie uitdragen

  • Consistente stijl doorvertaald naar:

    • verpakkingen

    • menukaarten

    • social media templates

    • winkelbeleving

  • Een merk dat vertrouwen uitstraalt en een community aanspreekt

  • Van blanco canvas → naar een merk dat klopt, raakt en verbindt

"In één klap zagen we onze dromen tot leven komen..”

Let’s create your dream brand!

Vorige
Vorige

Samira Eleonora | Business Mentor

Volgende
Volgende

Posh & Polish | Nailbar